woensdag 30 november 2011

viajar,viajar y viajar!

Hola mijn liefste volgertjes!

Als eerste moet ik even kwijt dat ik godverdomme veel geld heb opgedaan in de maand november. Hoe komt dit? Door al het reizen dat ik gedaan heb deze maand.

3 november zijn we vertrokken richting het titicacameer, het hoogste en volgens mij ook koudste meer ter wereld. Het titicacameer verbindt Peru met Bolivia. Plan voor dag 1 was richting Isla del sol te gaan om overblijfselen van de inca's te zien en aangezien ik geen ruine liefhebber ben was het voor mij ne hoop stenen op elkaar! Wat ik vooral leuk vond was de hele dag op het dek van de boot zitten. Zaaaalig! Lekker dik ingepakt en varen. Alle stress, zorgen en andere negeatieve dingen even van u weg laten blazen!
Tegen de avond zgingen we richting ons hotel...met de gedachten van ons meteen op het bed te kunnen gooien. Niet dus, we moesten nog een wandeltocht van een halfuur doen bergop op een bergeiland. IK WAS DOOD! Gvd echt niet te doen met al die bagage. Onderweg kwamen we ezels, schapen en reuze varkens tegen. Ons hotelleke lag in midden en boven op het eiland waar je natuurlijk een geweldig uitzicht had! Ik heb daar super maar echt super lekkere trucha(forel) gegeten. Op vingers van af te likken zo goed. Natuurlijk ons kenende zijn we helemaal niet vroeg gaan slapen en hebben we eens goed gefeest die nacht ;-).

4 november gingen we naar isla del la luna en terug naar La Paz. Na goed ontbeten te hebben moesten we weer het eilang afstappen, gelukkig allemaal bergaf maar toch geen gemakkelijke weg. Echt een avontuur!
Weeral zouden we een dag op de boot doorbrengen, zalig dus. Aangekomen op de isla del la luna kregen een aantal belgen het geweldige idee om naakt het titicacameer in te springen. Super grappig echt waar. Ik heb dit niet gedaan omdat ik ziek was en echt niet nog zieker wou worden. Weeral een paar kapotte stenen bekenen en toen kwam het hoogtepunt van de dag het middagmaal. Een doek met allemaal typische bolivaanse dingen op, verschillende soorten aardappel, mais, vlees, kaas, llajua en een ensalada. Man zo lekker echt waar. Gevochten hebben ze voor de laatste deeltjes! Hierna zijn we teruggekeerd naar de plaats waar onze bus stond, het meer overgestoken en teruggekeerd naar La Paz. Eerst heb ik wel een Alpaca eens goed vastgenomen :D Super super super blij dat ik was! I Love Alpacas, Llamas zijn lelijke kut beesten!

Zaterdag 5 november heb ik de volledige dag maar echt volledige dag op AFS doorgebracht. REORIENTATIE van min voeten, echt waar. Kregen we weeral die grafiek die we al duuzend keer in Belgie gehad hadden tot de middag zijn we daar mee bezig geweest echt LAME. Daarna vettige pollos en elis gegeten en begonnen met een energizer en een toneel. Igualito a Belgica. In de avond was onze talentenshow, ieder comite moest een opvoering doen en die van La Paz gingen dansen. Tinku heb ik gedanst echt super was het gegaan. Omdat het de eerste keer was dat alle intercambios op 1 plek samen waren zijn we daarna eens goed op zijn Boliviaans gaan feesten met toch wel zware gevolgen. :D

Zondag 6 november zijn we vertrokkken richting Oruro om daar de trein te nemen richting Uyuni. Oruro is dus DE stad van het Carnaval. Ik met grootse verwachtingen naar Oruro toe werd diep teleurgesteld. De meest lelijke stad en meeste vuile en meest stinkende stad die ik gezien heb tot nu toe echt BAH! En daar wordt dan carnaval gedanst, makeover van de bovenste plank wordt dat. Tegen 7 uur hadden we onze trein richting Uyuni waar we om 2uur 'snachts zouden aankomen. Comfortabele trein, ze verkochten zelfs pintjes dus dat zat goed voor de komende 7uur. We hebben toch vooral goed geslapen in die trein. Aangekomen in Uyuni zijn we direkt naar onze hostel gegaan en gaan slapen.

7november hebben we mogen uitslapen en zijn we daarna naar het treinen kerkhof gegaan, echt impresionant. Super mooi en die ideale locatie om een fotoshoot te doen volgens mij. Allemaal oude treinen veroest en vervallen. Paar dode honden en schedels met horens. Er hing zo een sfeer rond dat kerkhof en zeker de moeite om te bezoeken. Fotos volgen zo snel mogelijk op Facebook. In de namiddag zouden we Museums gaan bezoeken maar omdat de gidsen niet kwamen opdagen hebben we dat niet gedaan en de ganse namiddag geslapen en rondgehangen. In de avond hebben we een previa ( voordrink) gehouden in onze hostel om te vieren dat we allemaal samen waren. Want echt je bent op dat moment met iedereen ofja bijna iedereen een. Dezelfde ervaringen en gevoelens worden gedeeld en iedereen begrijpt je. Zelfs het hoofd van afs bolivia internationaal is met ons mee komen drinken. Na het eten zijn we naar een cafe gegaan waar ze llama Sperma verkochten en natuurlijk hebben we dat gedronken en hmmmm lekker dat dat was. Of er nu in die shot echte llama sperma zat of niet zal eeuwig en altijd een raadsel blijven maar de mix van likeuren maakten toch een goede shot moest het niet zo zijn. Een avond om nooit te vergeten was het echt super goed geamuseerd en zotte dingen zijn er gebeurt heeeeeel zotte. Met als gevolg de dag erna een dikke kater en gvd die was idd dik!

8-9 november hebben we in jeeps rondgereden. 2dagen lang echt Zalig! Dikke muziek op, genieten van de omgeving want ze zaten daar in het hol van pluto, media de la nada. Eerst ziijn we naar het Lago colorado geweest, het gekleurde meer. Door de zon krijgt het meer verschillende kleuren echt sjiek naartschijnt. Ik zeg naartschijnt omdat we daar net bij zonsondergang aankwamen en niks van het meer hebben kunnen zien. De dag erna zijn we naar meren geweest met Flamingos. Awel ik heb gezien wat je op national geografic ziet. ADEMBENEMEND miljoenen flamencos in groep bijelkaar. Tot op een 2m stond ik van hun. Rare beestjes toch wel en klein. Daarna zijn we eindelijk vertrokken richting de SALAR UYUNI, het hoogtepunt van de reis. En het was echt een hoogtepunt. Ik kan het echt niet beschrijven je moet er zeker 1x geweest zijn want sprookjesachtig is het echt. Die nacht zijn we teruggekeerd naar Oruro met de trein en de 10de november zaten we terug in La Paz.

11-12-13 en 14 hebben we ons bezig gehouden met de belgjes die nog een paardagen in la paz verbleven. Super lekker restaurantje ondekt wat helemaal niet duur is en wat naar de touristische straatjes geweest.Een paar van de jongens zijn de Huana Potosi gaan beklimmen.

Dinsdag 15 november was David Guetta in La paz, wat een feest echt waar. Ik ben geen fan maar die man kan feesten echt waar. Nog steeds wordt erover nagepraat hoe goed het was en hoe goed we ons geamuseerd hadden echt ge wel dig!

van de 21 tot de 29 ben ik in Santa Cruz geweest een week uitrussten, bikini time, shoppen, eten en goed feesten. En dat allemaal hebben we voor 200% gedaan. Zelfs heb ik mijn prom dress daar gekocht en een paar nieuwe Havaianas. Ook zijn we daar weer naar een concert geweest namelijk het concert van calle 13, weeral een dik feest echt goed waren ze! Alleen zijn die cambas( bijnaam voor mensen die in santa cruz wonen) veel te tranquila voor mij. PaceƱas, ik onderanderen, zijn echte feestbeesten en levensgenieters.

Ook heb ik nog van 28 oktober tot en met 3 november in het ziekehuis gelegeven met een zware maaginfectie, uitdroging en hogebloeddruk. En echt geen pretje was het. Ik heb me niet echt aan mijn dieet gehouden omdat ik daar gewoon nog zwakker van werd. Met al dat reizen ging witte rijst met droge kip me echt niet goed doen dus heb ik vaarwel tegen mijn dieet gezegd en terug goed beginnen eten! Nu gaat alles beter alle ik weet zelf ook wel van wat ik ziek wordt hier en dat is heel die situatie waar ik in zit en waarin AFS met echt niet wilt helpen he. Maarjah hierop was ik voorbereid dat afs zijn rug ging draaien.

Morgen is mijn verjaardag, week erna mijn graduation daarna kerstmis en dan nieuwjaar in Tarija en dan gaan we rondreizen. Man ik kijk er al naar uit!

Alle liefste familie, vrienden, kennisen, geintereseerden en ongeintereseerden Tot over een maand!

Besos

1 opmerking:

  1. Prachtig verhaal, maar wat wil je met zo een mooie avonturen, doe zo voort schatteke.
    <3<3<3<3<3<3

    BeantwoordenVerwijderen