zondag 7 augustus 2011

En weer een week voorbij.

Zo hier ben ik weer met een blog bericht. Deze week heb ik nog steeds hetzelfde ritme als de andere weken. School, Spaanse les, stad in, thuis. Dus eigenlijk is er niet zo veel boeiends gebeurt deze week.

Deze week stond eigenlijk volledig in teken van independence day van Bolivia, 6 augustus. Alles moest goed zijn voor de defile van vrijdag.3 Vrijdag zouden alle colleges meelopen in de defile voor de independence day. Het is een soort van parade waar alle promos van alle colleges in meelopen. Omdat vrijdag de defile was begonnen we donderdag al met het vieren van de feestdag. Naartschijnt moest iedereen zijn grijze rok aandoen, maar zoals gewoonlijk vertelde mijn oudste zus mij dit niet en vertrokken we in onze jogging.
Aangekomen op school kreeg ik al meteen de commentaar dat ik de foute outfit aanhad, ik verwees naar mijn zus die mij dit niet vertelde en blijkbaar vond ze het ook niet belangrijk.
Maar eigenlijk verlief de donderdagmorgen zoals een maadagmorgen, volkslied, schoollied, paar teksten en gedaan. Maar ik vind dat wel leuk want iedereen zingt zo uit volle borst mee de ene wat onnozeler dan de ander.
Omdat een paar leerkrachten bezig waren voor de defile hadden we amper les en hingen we wat rond. In de namiddag had ik mijn examen Spaans. Natuurlijk door het gebrek aan tijd heb ik niet of amper kunnen leren dus het examen is gebasseerd op mij parate kennis. Eigenlijk maakt het examen niet zoveel uit want we krijgen vanaf maandag extra lessen en in de gevorderde groep. Na het examen ben ik met Stans, Evi, Kri en haar duitse nicht naar de manicure geweest voor 2,5€. Check de foto's maar op Facebook.

Vrijdag de grote dag, de dag waar iedereen zoveel over vertelde, We moesten het maandag uniform aandoen. Foto's ervan te vinden op facebook. Bij het vertrek deed ik mijn blazer aan en vertelde mijn oudste zus dat dit niet mocht. Vond ik een beetje raar aangezien het pokke koud is smorgens en je met een hemd alleen niet ver komt. Dus ik verkleumend in de trufi en uitgestapt aan de plaats van de defile. Iedereen had zijn uniform aan en het is grappig om te zien hoe verschillend iedereen is. De ene rok wat korter dan de andere. Onderweg naar onze staan plaats kwamen we een paar mensen van onze school tegen die ons vertelde dat je zonder blazer niet binnen mocht in de defile. Daar stonden we dan weeral eens zonder het juiste. We liepen dan maar langs onze defile op en waren werkelijk zoals de rest het zei La Salle Marignale. Uiteindelijk is mijn gastmoeder de blazers komen brengen en heb ik de laatste 5min nog kunnen meelopen.
Normaal moest ik weeral met mijn zus en haar vrienden mee maar ik had hier echt geen zin in.
Het is gewoon dat ik daar altijd als 5de ziel aan de wagen bijzit en daar heb ik echt geen zin in en ik had ook geen zin om weeraal van 1 uur te drinken.
Dan ben ik mij met Stans gaan omkleden bij ons thuis en zijn we ff san miguel gegaan, normaal gingen we met haar klas iets doen maar hadden bijde weinig zin waardoor we samen een film zijn gaan kijken in Mega.

Stans is hier echt een grote steun voor mij, wanneer we het moeilijk hebben helpen we elkaar er altijd door en dat doet goed. Het is fijn om iemand te hebben die hetzelfde doormaakt en je daardoor ook begrijpt.
En er is eigenlijk maar 1 reden waardoor ik het moeilijk heb of 1persoon. Ik probeer me daar elke keer weer overheen te zetten maar soms lukt dit echt niet en ik hoop dat het verandert echt.

Zaterdag hadden we gepland om met de belgen en Cristiaan, de gast die een jaar in Antwerpen verbleef en zot goed Nederlands-Antwerps spreekt, naar Forum te gaan. Dus mijn dag was redelijk rustig tot de avond. We zijn voor naar Forum te gaan eerst in een super leuke bar iets gaan drinken, voordrinken, en tegen half 12 zijn we vertrokken naar Forum en daar begon de miserie. De miserie begon bij het binnen gaan, ik was de enige die binnen mocht van onze groep en de rede was omdat ik er ouder uitzag. De rest mocht niet binnen omdat ze een papieren id hadden en Thomas geen paspoort mee had. Net zoals de vorige keer heb ik mijn zussen binnen gehaald. Ik ben dan naar de portier gegaan en gevraagd waarom ze niet binnen mochten en ik wel. Ik zag er ouder uit...ben dan in mijn colere geschoten en heb dan in het Spaans tegen heb gezegt wat voor een domme grap dat was en dat hij mij wel binnen laat met de kopie en de rest niet. Thomas is de enige die 17 is maar verjaard net zoals mij op 1 December. En hij had niks van bewijs bij en daarom konden we gewoonweg niet binnen. En dit is echt bad luck de vorige keer was dat met mijn oudste zus en hebben we ze toch binnen gekregen na goed zagen. Dankzij shari was iedereen buiten Thomas binnen maar ze wouwden hem echt niet binnen laten. Mijn zussen hadden hun inkom al betaald maar ik ging mijn vrienden niet achterlaten. Ik was met hun weg dus bleef ik ook bij hun. Ik ben dan gewoon terug naar buiten gegaan met de rest. Omdat mijn zussen wel bleven en om 3uur thuis moesten zijn moest ik ervoor zorgen dat ik bezig bleef tot half 3. Niet echt verantwoordelijk van mijn oudste zus maar ok. Aangezien het een feestdag was was er echt niks open. We zijn dan in het eerste cafe gelukkig nog binnen kunnen gaan en om half hebben we de taxi naar huis genomen omdat mijn zussen toen stonden te wachten op een taxi.
Tegen kwart voor kreeg ik de eerste afblaf telefoon van mijn oudste zus, van waar ik was( aangezien ik hen 5min ervoor een sms gestuurd had dat ik in de taxi zat, nog steeds in de taxi), dat ik het kon uitleggen waarom we laat waren aan de ouders. Ik ging binnen 5 min daar zijn dus. Paar minuten later weeral zo een telefoon en weeral afblaffen en dat ik niet luister en dit en dat. Dikke zever ik was er 10 voor 3 dus.
Bij het uitstappen heb ik mijn gedacht gezegd tegen haar en ze heeft niks geantwoord, ze keek me aan met van die hush puppy ogen :s

Achjah ik probeer dit soort situaties zoveel mogelijk te negeren maar nu is het echt moeilijk. Ik mis thuis echt en dit zou nooit in Belgie gebeuren, ik zou mijn gastzus nooit alleen laten maarja dat ben ik en niet zij.
Voor de rest gaat alles wel goed met mij hoor alleen dit brengt me weer naar beneden!

Besos!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten