maandag 11 juli 2011

De laatste 20 uur!

Zo zo, hier zijn ze dan. De laatste 20uur in Belgiƫ, de laatste 20 uur bij de mama en papa, de familie, de vrienden, in mijn vertrouwde omgeving,...
De laatste 20uur van mijn zorgeloze leventje. Hoe dichter het komt hoe liever ik wil vertrekken maar ook hoe liever ik hier wil blijven. Het is helemaal niet makkelijk om de mensen waar je van houdt, de mensen die altijd voor je klaar staan voor 11 maanden achter te laten. Ook al ben je nooit ver weg door de moderne communicatiemiddelen, toch voelt dit niet zo. Ik ben een gevoelsmens. Ik zie, voel, ruik en proef graag. Er gaan hier dingen gebeuren die ik met spijt in het hart moet missen. Ik denk dan aan de 80ste verjaardag van mijn Nonno (opa in het Italiaans). Maar er zijn nog zo dingen, kansen en noem maar op.

Desalniettemin ga ik een jaar beleven waar ik nieuwe kansen mag benutten. Ik zal een nieuwe familie krijgen, nieuwe broers, zussen, neefjes, nichtjes, onkels, tantes, omas, opas, vrienden, vriendinnen!
Dit jaar betekent zoveel voor mij, een jaar voor mij alleen. Een jaar waarvan ik ga genieten zoals ik nog nooit genoten heb. Ik doe mijn best om elke dag door een roze bril te zien, ook tijdens de moeilijke momenten. Ik ben mijn ouders heel erg dankbaar dat ik deze kans krijg. Ik weet hoe moeilijk ze het ermee hebben maar voor mij is het ook moeilijk om hen hier te laten.

Bolivia gaat mijn leven veranderen en dat alleen maar op een positieve manier!

Ik wil iedereen bedanken voor de steun die ze me gaven, voor de liefde die ik kreeg, voor de GE-WEL-DIG-E cadeaus die jullie mij gaven.

Liefste mama en papa, broers, bomie, nonna, nonno schoonzussen, onkels, tantes, neefjes en nichtjes jullie hebben mij de steun gegeven die ik nodig had voor aan dit avontuur te kunnen beginnen. Het is een geweldig gevoel om te weten dat zoveel mensen achter me staan en me zullen steunen tijdens dit jaar.

Liefste vriendjes en vriendinnetjes ik zal jullie zeker niet vergeten ook al weet ik dat jullie hier schrik voor hebben. Michelle blijft Michelle, ik blijf de even goedlachse maar toch wisselvallige persoon die jullie kennen. Bedankt voor het begrip en soms ook onbegrip. Jullie plaats in mijn leven heeft een heel belangrijke rol. Ik wens jullie allemaal veel succes met wat jullie ook doen gaan. Voor degene die aan de hogeschool of unif beginnen! Make me proud.

Hop naar Bolivia !

Besos <3

3 opmerkingen:

  1. IK ga u heel er missen zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amuseer je mijn schatteke en geniet er van met volle teugen,heel veel dikke dikke kusjes XXXXXXXX !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen